ро адаптацію 5-го класуПам'ятка


Пам'ятка батькам на зимові канікули

ПравилаІнтернет-безпеки та Інтернет-етики

ОБДАРОВАНА ДИТИНА

Слово до батьків

Епіграфомнашого звернення нехай будуть слова великого Каменяра

Івана Яковича Франка:

Книги – морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.

Побажання

Батьки виховують дітей особистим прикладом. Тому:

·Вдома повинні бути власні книги й у дорослих, і у дітей;

·Збирайте не рідкісні книги, а потрібні, необхідні, цікаві Вам і Вашим дітям.

Вдумайтеся у ці слова:

«На землі існує три головні цінності, три чуда:

хліб, щоб народ завжди був здоровий і сильний;

жінка, щоб не обривалася нитка життя;

книга, щоб не обривався зв'язок часів.»

Було б надзвичайно добре, щоб одне з чудес – книга, зайняла в кожній родині чільне місце.

Поради батькам

Давайте задумаємося, зробити книжку другом дітей і своїм помічником у вихованні. Це довга йкопітка справа, отже, щоб досягти успіху, доведеться діяти терпляче і вдумливо.

З чого почати? Найперше, ознайомитися зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ, порівняти свою дитину з ровесниками.

Книжки для молодших школярів купують, як правило, дорослі. Раджу перш ніж придбати дитині книжку, перегляньте її самі, прочитайте анотацію одразу визначити, про що книжка, кому вона адресована, як оформлена.

Якщо дитина починає щойно читати, намагайтеся купувати тоненькі книжки з великими малюнками.

Виховуючи в дитині читача, дбайте, щоб з малку в неї створювався читацький досвід.

Добираючи книжки дітям, треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості.

Анкета для батьків

1.Чи маєте ви домашню бібліотеку? Чи велика вона?

2.Чи активно читає книгу вдома дитина?

3.Яким книгам вона надає перевагу?

4.Де ваша дитина бере книги для читання?

5.Чи обговорюєте ви з дитиною прочитану книгу?

6.Чи дозволяєте ви своїй дитині читати книгу не за віком?

7.Як ви вважаєте, хто повинен виховувати у дитини любов до книги: ви, учитель чи бібліотекар?

Як привчити малюка до читання

Чи можна зацікавити?

Не підганяючи, не вдаючись, до примусу. Добирати літературу треба таку, від якої малюкові справді буде важко відірватися – ту, що відповідає його вікові та вподобанням. Книгам має нести щось нове, невідоме раніше. А читання (спочатку разом із мамою чи татом) приносить радість.

Можна вдатися до хитрощів, запропонувавши: «Я читатиму майже всю сторінку, а ти лише перший чи останній рядок» або «Я митиму підлогу, а ти читатимеш уголос для нас обох». Дитина вчитиметься читати швидше їй це буде цікаво. І звичка читати поступово закріпиться.

Які книжки і в якому віці?

У дитячому віці варто давати маляті книжки-гармошки – із твердими обкладинками чи й сторінками. Коли дитина вчиться говорити, вона називає й переповідає побачене.

Й одразу потрібно привчати до акуратності. Щоб згодом не перейматися через зіпсований том із повного зібрання творів улюбленого автора. Дошкільнята полюбляють казки, віршики, які легко вивчити напам’ять, а потім «читати», водячи пальцем по рядках.

У перших класах цікавість до книжки подекуди спадає: надто багато нових вражень. Заохотити дитину можна новинками. Саме зараз вирішується: віддаватиме дитина перевагу телевізору чи книжці.

Згодом дитину приваблюватимуть розповіді про однолітків, тварин, якісь пригоди. Ми маємо впливати на формування смаків та інтересів. У цьому допоможе книга.

Якщо й потому зацікавленість книгою не виникає, час втрачено. Але не безнадійно. Потрібно влаштовувати при дитині дискусії щодо прочитаного; «випадково» залишати свою книгу розкритою на найцікавішому місці; уважно вислухати дитину, коли вона переповідає прочитане, пробудити в цій читацький інтерес.

«Ковтання» не зашкодить ?

Не потрібно докоряти дитині за потяг до книжки, не просити бібліотекаря обмежувати надто ревного читача. Просто чіткіше спрямувати його інтереси.

Деякі підлітки «ковтають» усе, що потрапить на очі. Отож потрібно подбати, аби «під рукою» було саме те, що треба. А потім разом обговорити прочитане.

Безпека в інтернеті
Онляндія Безпека дітей в ІнтернетіОнляндія - безпечна веб-країнаNokia Правила безпечної роботи в ІнтернетіРодительский контроль интернетаhttp://www.kindergate.ruСпециально в помощь родителям, которые занимают активную жизненную позицию и обучают своих детей современным инфокоммуникационным технологиям, но одновременно стремятся оградить своего ребёнка от нежелательной, негативной информации, предназначен детский браузер Гогульhttp://www.gogul.tv/Сьогодні кількість користувачів мережі Інтернет постійно зростає, причому частка молоді та зовсім юної аудиторії серед користувачів дуже велика. Для багатьох, особливо молодих людей, Інтернет стає інформаційним середовищем, без якого вони не уявляють собі життя. Але вміщаючи в себе великий інформаційний, навчальний розважальний потенціал, Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик, особливо для дітей. Дорослим необхідно пам’ятати про існування загроз в Інтернеті та приділяти підвищену увагу питанню безпеки.Десять фактів для безпеки дітей в інтернеті Інтернет може бути прекрасним місцем як для навчання, так і для відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і весь реальний світ, Мережа теж може бути небезпечна. Перед тим як дозволити дітям виходити в інтернет самостійно, слід встановити ряд правил, c якими повинен погодитися і ваша дитина. Якщо ви не впевнені, з чого почати, ось кілька рекомендацій, як зробити відвідування інтернету для дітей повністю безпечним.1. Заохочуйте дітей ділитися з вами їх досвідом в інтернеті. Відвідуйте Мережа разом з дітьми.2. Навчіть дітей довіряти інтуїції. Якщо їх в інтернеті що-небудь турбує, їм слід повідомити про це вам.3. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну повідомленнями, грають або займаються чимось іншим, що вимагають реєстраційного імені, допоможіть дитині його вибрати і переконайтеся, що воно не містить ніякої особистої інформації.4. Наполягайте на тому, щоб діти ніколи не видавали своєї адреси, номера телефону або іншої особистої інформації; наприклад, місця навчання або улюбленого місця для прогулянки.5. Поясніть дітям, що різниця між правильним і неправильним однакова: як в і інтернеті, так і в реальному житті.6. Навчіть дітей поважати інших в інтернеті. Переконайтеся, що вони знають про те, що правила гарної поведінки діють скрізь - навіть у віртуальному світі.7. Наполягайте, щоб діти поважали власність інших в інтернеті. Поясніть, що незаконне копіювання чужої роботи - музики, комп'ютерних ігор та інших програм - є крадіжкою.8. Скажіть дітям, що їм ніколи не слід зустрічатися з друзями з інтернету. Поясніть, що ці люди можуть виявитися зовсім не тими, за кого себе видають.9. Скажіть дітям, що не все, що вони читають або бачать в інтернеті, - правда. Привчіть їх запитувати вас, якщо вони не впевнені.10. Контролюйте діяльність дітей в інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони допоможуть відфільтрувати шкідливий вміст, з'ясувати, які сайти відвідує дитина і що він робить на них.Безпечне використання Інтернету дітьми різного вікуДо 7 роківГарні звички у дітей виробляються вже під час перших відвідуваннь Інтернету. А оскільки діти дошкільного віку намагаються дотримуватись встановлених батьками правил, то це не лише впливає на їх виховання, а й сприяє розвитку користувацьких навичок. Діти віком до 7 років не завжди можуть розуміти розміщену в Інтернеті інформацію, зокрема відрізняти корисну інформацію від некорисної, наприклад, фактичний вміст від реклами. Батьки повинні допомагати своїм дітям знаходити підходящий матеріал. Діти часто не бачать різниці між використанням Інтернету або ігор та створенням малюнків на комп'ютері. Батькам потрібно встановити правила використання комп'ютера дітьми віком до 7 років. Час, проведений за комп'ютером, має бути обмеженим, щоб не шкодити здоров’ю. Комп'ютер має стояти у кімнаті, якою користуються всі члени сім’ї, наприклад у вітальні. Бажано, щоб біля дошкільнят під час використання ними Інтернету знаходився хтось із дорослих. Доступ дітей дошкільного віку до Інтернету повинен бути обмеженим знайомими сайтами, що заздалегідь визначені батьками. Більш досвідчені діти можуть шукати знайомі сайти за допомогою меню «Вибране» у веб-браузері.Найбезпечнішим рішенням є створення для дитини персонального операційного середовища, де доступ до Інтернету обмежено лише визначеними сайтами.Від 7 до 9 років Діти молодшого шкільного віку використовують Інтернет не лише вдома, а й у друзів та у школі. Батьки мають виробити відповідні правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми. Діти віком від 7 до 9 років вже можуть розуміти побачене. Однак вони не вміють користуватися матеріалом, який пропонує Інтернет, зокрема матеріалом (зображеннями, текстами або звуками), який не відповідає їхнім віковим особливостям. Розповіді про це та пояснення різних речей, з якими діти можуть зіштовхнутися в Інтернеті, допоможуть їм стати відповідальними і спроможними працювати самостійно і безпечно в онлайні. Щоб допомогти своїм дітям, батьки можуть поділитися власними думками та досвідом щодо використання Інтернету. Діти у віці від 7 до 9 років ще потребують нагляду та контролю з боку батьків під час використання Інтернету. Батькам потрібно виробити правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми, а потім коригувати їх у міру дорослішання дітей. Вдома використовувати Інтернет варто все ще у присутності батьків. Це гарантує, що вони будуть поруч з дітьми у будь-якій проблемній ситуації.Якщо комп'ютер стоїть у загальній кімнаті, використання Інтернету стає частиною повсякденного життя сім’ї. Дитина може ще не бути спроможною самостійно визначити надійність веб-сайту, тому вона повинна завжди звертатися за дозволом батьків, перш ніж розмістити особисту інформацію в Інтернеті. Чат-кімнати та інші види публічного онлайнового спілкування можуть бути все ще непідходящими для дитини. Адреса електронної пошти, використовувана у цьому віці, має бути спільною сімейною адресою електронної пошти. Створення облікового запису для дитини з обмеженими користувацькими правами допомагає їй навчитися використовувати комп'ютер самостійно.Програми фільтрування також можуть запобігти доступу до непідходящих сайтів, але батьки все ще повинні контролювати дітей під час користування ними Інтернетом.Від 10 до 12 років Школярі, можливо, вже знають, як використовувати Інтернет у різних цілях. Батьки можуть підтримати свою дитину, ознайомившись із сайтами, якими користуються їхні діти відома, дізнатися про їхнє хобі або інші інтереси, пов’язані з мережею. Дорослі можуть також використовувати Інтернет для планування певних подій, які стосуються всієї сім’ї. Це дає змогу батькам і дітям обговорювати сайти, які є надійними і заслуговують на довіру, а також де можна знайти достовірну та якісну інформацію. Щоб дізнатися, як перевірити веб-сайт, скористайтеся порадами, що містяться за адресоюhttp://www.demos-internet.ru/services.ssl.description.html. Діти у віці від 10 до 12 років все ще потребують контролю з боку батьків, а також мають дотримуватись правил використання Інтернету. Однак деякі діти можуть порушувати правила й уникати нагляду батьків, якщо вони вважатимуть, що їх занадто обмежують або не задовольняють їхні потреби. Батьки мають домовитись із дітьми про те, що їм дозволено робити в Інтернеті, а що - ні. Приклади: відповідальність відправника повідомлення, завантаження файлів і авторські права, встановлення програм. Узгодьте з дітьми, яку особисту інформацію вони можуть розміщувати в Інтернеті, а також розкажіть їм про ризики, пов'язані з розкриттям такої інформації. Діти вже зацікавлені у використанні чатів або IRC, тому батьки повинні розповідати їм про безпечне спілкування, а також слідкувати за тим, як їхня дитина спілкується в онлайні. Багато дітей є цікавими і допитливими, тому батьки такім дітям особливо мають наголосити на потребі безпечного й обережного використання Інтернету.Необхідно регулярно оновлювати засоби безпеки комп’ютера.Від 13 до 15 років Для дітей у цьому віці Інтернет стає частиною їхнього життя. Вони знайомляться з новими людьми і проводять чимало часу в онлайні, шукають необхідну інформацію, яка має відношення до їхньої шкільної роботи або відповідає їхнім інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності це відкриває багато можливостей використання Інтернету. Іноді батькам важко дізнатися про те, що роблять їхні діти в онлайні. У цьому віці діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості — технічні обмеження і заборони можуть не бути ефективним шляхом підвищення безпеки в онлайні. 13-15-річні діти можуть тримати у секреті те, що вони роблять в Інтернеті, особливо якщо батьки раніше не цікавилися, як їхня дитина використовує мережу. Тому важливим є відкрите спілкування і зацікавленість батьків у тому, що робить дитина в Інтернеті. Діти у віці від 13 до 15 років, як і раніше, повинні дотримуватися встановлених правил використання Інтернету. Деякі підлітки все ще не можуть оцінювати деякі речі й потребують поради дорослої людини, наприклад, у таких питаннях, як розміщення особистих даних в онлайні. Питання етики і відповідальність користувача Інтернету є більш важливими темами для розмови. Наприклад, незаконні завантаження, етикет у мережі та авторські права. Діти мають нести відповідальність за те, що вони публікують в онлайні, включаючи їхню особисту інформацію або інформацію, яка може бути незаконною. Батьки повинні проявляти до «онлайнових друзів» дитини інтерес. Також їм варто знати, хто та людина, з якою їхня дитина познайомилася в онлайні та збирається зустрітися. Батькам слід уникати занадто емоційних реакцій, навіть якщо вони дізнаються про те, що трапилося щось «неприємне», коли їхня дитина була в онлайні. Батьки все ще можуть скеровувати дитину до відповідного вмісту. Наприклад, існують гарні доступні онлайнові ресурси про сексуальність та здоров'я, призначені для молодіжної аудиторії. Молодь має бути упевнена в тому, що вони можуть поговорити з батьками про будь-що, що примушує їх почувати себе незручно в онлайні.За матеріалами сайту Онляндія Безпечна веб-країна
Кiлькiсть переглядiв: 41

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.